Jetlag (og en smule om putning igen)

23. oktober 2011

Alder:
7 mdr.

Jetlag (og en smule om putning igen)

Hej Helen

Tak for dit svar ang. putning af vores søn. Det går en del bedre, vi har i hvert fald ikke lige så mange aftener, hvor han er ked af det. Det har hjulpet en del det med at tage ham op, hvis han alligevel var for frisk til at komme i seng. Det har mest af alt givet mig en ro om, at der "er okay" at tage ham op, og starte forfra når næste søvntog kommer.

Vi skal stadig arbejde på at lære hans træthedstegn at kende. Han kan virke enormt træt og vil kun sidde og putte og falder mere eller mindre i søvn, når han bliver ammet, men så snart han bliver lagt i sengen, så går der to sekunder, så ...

Annonce

... er der fest og ballade i sengen. Så vi bliver lidt "snydt" af, at vi tror han er træt, men er det så åbenbart ikke alligevel??

Jeg ville høre dig ang. jetlag. Vi skal til USA her om 10 dage, og jeg ville høre dig, hvordan vi bedst takler, at der skal vendes op og ned på døgnet? Vi skal til Florida, så der er 6 timers forskel.

Når vi kommer derover, så lander vi om natten dansk tid, men om aftenen amerikansk tid. Vi er derovre i 3 uger og ankommer i Danmark om morgenen dansk tid, dvs. om natten amerikansk tid.

Hvordan bliver vores søns rytme bedst tilpasset det nye døgn?

Med venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor